Index du Forum

FAQFAQ   RechercherRechercher   MembresMembres   GroupesGroupes   S’enregistrerS’enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

China building electromagnetic pulse weapons for use against

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet     Index du Forum -> Actualités -> NewPolitique&Social
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
Didier Simon

MessagePosté le: Lun 25 Juil - 11:12 (2011)    Sujet du message: China building electromagnetic pulse weapons for use against Répondre en citant

http://www.washingtontimes.com/news/2011/jul/21/beijing-develops-radiation-…

China's military is developing electromagnetic pulse weapons that Beijing plans to use against U.S. aircraft carriers in any future conflict over Taiwan, according to an intelligence report made public on Thursday.

Portions of a National Ground Intelligence Centerstudy on the lethal effects of electromagnetic pulse (EMP) and high-powered microwave (HPM) weapons revealed that the arms are part of China’s so-called “assassin’s mace” arsenal - weapons that allow a technologically inferior China to defeat U.S. military forces.

EMP weapons mimic the gamma-ray pulse caused by a nuclear blast that knocks out all electronics, including computers and automobiles, over wide areas. The phenomenon was discovered in 1962 after an aboveground nuclear test in the Pacific disabled electronics in Hawaii.

The declassified intelligence report, obtained by the private National Security Archive, provides details on China’s EMP weapons and plans for their use. Annual Pentagon reports on China's military in the past made only passing references to the arms.

“For use against Taiwan, China could detonate at a much lower altitude (30 to 40 kilometers) … to confine the EMP effects to Taiwan and its immediate vicinity and minimize damage to electronics on the mainland,” the report said.

The report, produced in 2005 and once labeled “secret,” stated that Chinese military writings have discussed building low-yield EMP warheads, but “it is not known whether [the Chinese] have actually done so.”

The report said that in addition to EMP weapons, “any low-yield strategic nuclear warhead (or tactical nuclear warheads) could be used with similar effects.”

“The DF-21 medium-range ballistic missile has been mentioned as a platform for the EMP attack against Taiwan,” the report said.

According to the report, China’s electronic weapons are part of what are called “trump card” or “assassin’s mace” weapons that “are based on new technology that has been developed in high secrecy.”

“Trump card would be applicable if the Chinese have developed new low-yield, possibly enhanced, EMP warheads, while assassin’s mace would apply if older warheads are employed,” the report said.

According to the report, China conducted EMP tests on mice, rats, rabbits, dogs and monkeys that produced eye, brain, bone marrow and other organ injuries. It stated that “it is clear the real purpose of the Chinese medical experiments is to learn the potential human effects of exposure to powerful EMP and [high-powered microwave] radiation.”

The tests did not appear designed for “anti-personnel [radio frequency] weapons” because of the limited amounts of radiation used.

However, the report said another explanation is that the Chinese tests may have been research “intended primarily for torturing prisoners,” or the tests may have been conducted to determine safety or shielding standards for military personnel or weapons.

The medical research also appeared useful for China's military in making sure that EMP weapons used against Taiwan and “any vulnerable U.S. [aircraft carrier] would not push the U.S. across the nuclear-response threshold,” the report said.

“China’s [high-altitude] EMP capability could be used in two different ways: as a surprise measure after China’s initial strike against Taiwan and other U.S. [aircraft carrier strike group] assets have moved into a vulnerable position, and as a bluff intended to dissuade the United States from defending Taiwan with a CVBG,” the Pentagon acronym for carrier strike groups.
Visiter le site web du posteur
Publicité

MessagePosté le: Lun 25 Juil - 11:12 (2011)    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
jycs

MessagePosté le: Lun 25 Juil - 14:58 (2011)    Sujet du message: China building electromagnetic pulse weapons for use against Répondre en citant

Je ne comprends pas le chinois !
daniel manny

MessagePosté le: Lun 25 Juil - 16:22 (2011)    Sujet du message: China building electromagnetic pulse weapons for use against Répondre en citant

lollll
Administrateur

MessagePosté le: Lun 25 Juil - 16:28 (2011)    Sujet du message: China building electromagnetic pulse weapons for use against Répondre en citant

Administrateur

MessagePosté le: Lun 25 Juil - 16:30 (2011)    Sujet du message: China building electromagnetic pulse weapons for use against Répondre en citant

On dirait que les préparatifs de leur 3ème guerre mondiale (tant désirée) vont bon train!

Félicitations les guignols, vous allez pouvoir les bouffer vos ogives, et je suis polis danse à deux
Administrateur

MessagePosté le: Lun 25 Juil - 16:49 (2011)    Sujet du message: China building electromagnetic pulse weapons for use against Répondre en citant

Mouais

MessagePosté le: Lun 25 Juil - 18:15 (2011)    Sujet du message: China building electromagnetic pulse weapons for use against Répondre en citant

Arriety a écrit:
Mouais

Madame est facifiste (ça s'écrit comment putin), madame ne veut pas bouffer d'ogives ? Ok alors tu vas voir ton c.. POINT

Les femmes n'ont pas d'ogives dans le.. et de toutes façon je ne parle pas aux femmes. Déjà bien sympa de leur filer la pièce quand elles passent le ménage...

En plus y'a une caissière canon qui n'arrête pas de me regarder, genre discret, mais quand nos regards se croisent elle tire la gueule !!! Parle femme, ça veut dire quoi ??!!
Kuzca

MessagePosté le: Lun 25 Juil - 19:59 (2011)    Sujet du message: China building electromagnetic pulse weapons for use against Répondre en citant

puisqu'aucune femme ne te répond ...
en fait jean yves, si t'es encore puceau à ton age, c'est qu'il y a une raison
t'as pas compris grand chose des relations humaines
rien n'est perdu bien sur (enfin non, je suis pas sur)

aller je te donne un indice : arrêtes de traiter les femmes de pétasse ou autre, tu auras déjà fait un gros progrès
faut aimer,  jean yves, oui, ya que l'amour ... comprends déjà ça, insulter les gens, même si c'est l'amour que tu recherches, c'est pas le meilleur moyen

"En plus y'a une caissière canon qui n'arrête pas de me regarder, genre discret, mais quand nos regards se croisent elle tire la gueule !!! Parle femme, ça veut dire quoi ??"

aller, je vais être sympa avec toi, si t'as besoin d'un conseil hésites pas a demander ...
jycs

MessagePosté le: Lun 25 Juil - 22:14 (2011)    Sujet du message: China building electromagnetic pulse weapons for use against Répondre en citant

Déjà les deux seules femmes du forum, c'est des travelos qui foutent leurs photos d'il y a 30 ans, ça ne compte plus depuis au moins 45 ans d'après les photos.

Je pourrais me faire un animal, ça donnerait pareil qu'une humaine, je sais : j'ai comparé.

Quand à toi, je sais que t'es gay, alors arrête tes propositions cheloues.
Kuzca

MessagePosté le: Mar 26 Juil - 09:27 (2011)    Sujet du message: China building electromagnetic pulse weapons for use against Répondre en citant

erreur, t'as jamais fait l'amour
ou alors t'as violé une infirme dans un hôpital psychiatrique mais ça, ça compte pas pour la comparaison
le fait que tu vois pas de différence est un aveu (tu le comprends ou pas ?)
je te plains ? non, rien à foutre, t'es seul maître à ton bord
Didier Simon

MessagePosté le: Mar 26 Juil - 10:06 (2011)    Sujet du message: China building electromagnetic pulse weapons for use against Répondre en citant

La particularité d'une guerre non conventionelle c'est qu'il n'y a pas d'ultimatum
on est en pleine wwIII et ça va grandissant

les machos feraient bien de se méfier du 'féminin sacré'
quand les 'nanas' seront vraiment furax, nous les mecs on saura plus où se planquer
je prescend qu'elles ont une furieuse envie de nous la couper pour la conserver dans un bocal de formol

avec l'inscription '5 minutes de plaisir et 20 ans de galère'
Visiter le site web du posteur
jycs

MessagePosté le: Mar 26 Juil - 11:27 (2011)    Sujet du message: China building electromagnetic pulse weapons for use against Répondre en citant

Citation:
quand les 'nanas' seront vraiment furax, nous les mecs on saura plus où se planquer

Parle pour toi gros faiblard, moi si je leur fout une tarte dans la gueule, elles ne font plus les fières.

Je les prend à 1000 contre un, même pas essoufflé.
Ayurveda

MessagePosté le: Mar 26 Juil - 11:36 (2011)    Sujet du message: China building electromagnetic pulse weapons for use against Répondre en citant

<-------
Administrateur

MessagePosté le: Mar 26 Juil - 13:21 (2011)    Sujet du message: China building electromagnetic pulse weapons for use against Répondre en citant

Didier Simon a écrit:

La particularité d'une guerre non conventionelle c'est qu'il n'y a pas d'ultimatum
on est en pleine wwIII et ça va grandissant

les machos feraient bien de se méfier du 'féminin sacré'
je prescend qu'elles ont une furieuse envie de nous la couper pour la conserver dans un bocal de formol

avec l'inscription '5 minutes de plaisir et 20 ans de galère'

MessagePosté le: Ven 29 Juil - 15:26 (2011)    Sujet du message: China building electromagnetic pulse weapons for use against Répondre en citant

Citation:
Je les prend à 1000 contre un, même pas essoufflé.

L'égo se croit fort.

Il est faible

MessagePosté le: Aujourd’hui à 05:48 (2017)    Sujet du message: China building electromagnetic pulse weapons for use against

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet     Index du Forum -> Actualités -> NewPolitique&Social Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Page 1 sur 1

Sauter vers:  

Index | Panneau d’administration | Creer un forum | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation